דף הבית מרכז המידע מאמרים עיצוב מודעות אבל, פורמט קבוע שאינו משתנה

עיצוב מודעות אבל, פורמט קבוע שאינו משתנה

למרות התפתחות הטכנולוגיה, למרות ההתקדמות של עולם הרפואה עדיין זמן חייו של אדם קצובים, בין אם הוא נפטר עקב מחלה, תאונה או כל סיבה אחרת. על דבר המוות יש להודיע ומהר ככל האפשר. אז נכון שערוצי הפרסום השתפרו, כבר לא רק מודעות אבל על לוח מודעות אלא מגוון אפשרויות פרסום החל משליחת המייל ועד להפצה ברשתות חברתיות. יחד עם כל השינויים הללו יש דברים שתמיד יישארו ללא שינוי החל מהעובדה שאנחנו ללא ספק נחזיר את נשמתינו לבורא ביום מן הימים ואופן עיצוב מודעות אבל.

כאשר אנו אואים מודעת אבל ולא משנה היכן בין אם היא בישרל, בחול או בכל מקום אחר המודעה תהיה אותה מודעה תוך שמירה על עיצוב אחיד לרוב גם עם אותו ניסוח כאשר ההבדלים בין מודעה למודעה הם רק פרטי המנוח. 

יש הרבה סיבות לשמירה על עיצוב אחיד שאינו משתנה והראשונה שביניהם היא העובדה שאם יש ניסוח ועיצוב אחיד קל יותר לזהות את המודעה אפילו מרחוק, בנוסף כאשר המודעה אחידה קל יותר להכין אותה במיוחד כאשר אתם טרודים בכל מה שסובב את את תהליך האבל והקבורה.

חשוב לשים לב לדגשים בעת הדפסת מודעות אבל

כאמור אין הבדל בין הדפסת מודעות אבל בארץ ובכל העולם למעט הפרטים הקטנים כגון שם הנפטר או כתובות. לכן על מנת להקל עליכם בעת הצער ועל מנת לחסוך ממכם טעויות בזמן הדפסת מודעות אבל ריכזנו לפניכם מספר דגשים שיש לתת עליהם את הדעת:

מי הנפטר – חשוב לרדום את השם הנכון והמלא חשוב מאוד מומלץ לא לטעות בכתיבת השם המלא על מנת שלא יתבלבלו ויוכלו לזהות את הנפטר. כדאי לבדוק ולציין במידה ויש לנפטר שם חיבה או כינוי על מנת שגם מי שמכיר את המנוח לפי הכינוי ידע על המוות.

האם יש לו בני משפחה או קרובים? – מבחינת קרבה משפחתית חשוב לציין את הקרבה המשפחתית אשר תספר למי שקורא את המודעה על יתר בני המשפחה המתאבלים אם יש ילדים, נכדים, בני זוג ועוד, יש נם אנשים שיש להם תואר ועל כן יש לציין אותו גם בעת כתיבת מודעת האבל.

באיזה בית עלמין נערכת ההלווויה? – ציון בית העלמין מאפשר למכרים וקרובים להגיע בזמן להלוויה ולכן מומלץ לדייק ולציין את השער, כביש גישה וכל פרט שיקל על הבאים וכל מידע אחר שימנע אי הבנות וטעיות בעת ההגעה.

האם יושבים שבעה? והיכן? – ניחום אבלים זו מצווה שיש לקיים, ללא ספק כאשר מגיעים לנחם ההרגשה אצל האבלים משתפרת אפילו בקצת, על מנת שהמכרים והקרובים יוכלו להגיע לנחם את האבלים יש לציין את כתובת קיום השבעה מדויקת ככל האפשר, לא אחת מומלץ לציין גם את שעות קבלת המנחמים על מנת שתוכלו גם לנוח מעת לעת.

משפטים אישיים – על מנת לתת למודעת האבל נוסח אישי תוכלו להוסיף משפט על מנת להעצים את הצער והאבל משפטים כגון כגון "נפלה עטרת ראשינו", "ברוך דיין האמת" ועוד ללא ספק משפטים אישיים שבאים מהלב עושים את ההבדל. 

איך מתבצעת הדפסת מודעות אבל בפועל?

יש הרבה דרכים ושיטות לפרסם את האבל, מועד ההלוויה והמקום בו יושבים שבעה. אם אתם צריכים להכין מודעות אבל סביר להניח שיהיו לכם לא מעט דברים נוספים על הראש והכי מעט זמן לטובת הכנה או הדפסת מודעות אבל. לכן יש בפניכם מספר דרכים בהם תוכלו להדפיס, ליצור ולפרסם מודעת אבל ואין קשר אם אתם צריכים הדפסת מודעות אבל בארץ או בחול הניסוח, העיצוב ואופן ההכנה דומים אצל כולם למעט השפה. נכון כי הטכנולוגיה והפתרונות הדיגיטליים מאפשרים יצירה, הפצה נוחים וקלים יותר אךעדיין מקפידים לבצע הדפסת מודעות אבל נייר מכיוון שזו הדרך היעילה והנוחה ביותר להודיע לכולם ללא תלות באינטרנט, על ידי כך לא יהיה מצב בו המקבל לא היה זמין / עם סוללה מרוקנת / ללא קליטה וכדומה. נוהגים להדביק את המודעות בקרבת בית המגורים של המנוח ובסביבה בה הוא היה כדוגמת מקום העבודה, בית כנסת, בית אבות וכדומה.